23 december 2009

En liten touch av en engelsk jul

Idag delade vi ut dom sista flygbladen, så nu är vi klara, jippi! :D Sedan skulle Greg och Zarina iväg och julhandla och jag fick sitta barnvakt. Men det gick riktigt bra, Troy låg och sov hela tiden och jag och Alexander kom på att vi kunde ställa hans stolar på ett sätt så att det såg ut som ett tåg, han älskar verkligen tåg. Sedan kollade vi på film (Dora explorer, usch! jag tycker inte om dagens barnprogram, det var bättre förr. Astrid Lindgren säger jag bara!) men iaf, när vi tittade på film somnade han i mitt knä, åh, lilla gull-Alex, kommer sakna honom och hans rop: "where is my Emma?" "Emma, come here, right now!" haha, han är en liten boss lilla Alex.
Sedan på kvällen lagade Greg engelsk julmiddag, som bestod av den klassiska kalkonen med massa tillbehör, guud, jag är fortfarande proppmätt. iaf så var det kul att äntligen testa kalakon som jag har sett på film så många gånger men aldrig haft själv, men så jättespeciellt var det ändå inte tycker jag. Vi öppnade oxå engelska crackers som är som våra smällkarameller men de innehåller inte godis utan små saker och hattar som man ska ha på sig. Vi hade en riktigt trevlig kväll och jag fick en liten touch av en engelsk jul :)
Imorn bär det av hem till Sverige igen och det ska bli riktigt mysigt att komma hem. Så nu ska jag packa ner det sista och sedan ska jag gå och lägga mig så att det snabbt blir morgon, haha. Men om jag nu inte hinner skriva något mer innan jul, så vill jag bara önska er alla en riktigt God, Trevlig, Rolig och Underbar Jul! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar