21 december 2009

jobba, jobba, jobba

Just nu gör jag inget annat än jobbar känns det som. Jag jobbade extra hela förra veckan och i helgen hade jag bara lördagen ledig. Då var jag och handlade alla julklappar så nu är det färdigt iaf, skönt ;P Sen var det jobb hela söndagen och hela dagen idag och ska jobba imorn med, men sen åker jag hem :) haha, just nu längtar jag bara hem då jag ska ta det lugnt, träffa familjen och vännerna, äta god julmat, sova hur länge jag vill (utan att vakna av skrikande barn), prata svenska och slippa allt vad strykning, tvättning och matlagning heter (hoppas jag! :P)
Men jag vill bara poängtera att jag fortfarande gillar au pair livet, det är verkligen skitkul att vara au pair och jag har världens bästa värdfamilj men ska bli väldigt skönt att bara åka hem ett tag och ta det lugnt från allt. Det blir rätt intensivt att bo i någon annans hus. Men ska bli kul att komma tillbaka sen igen när jag kommer jobba normalt igen och när mina kompisar här kommer tillbaka oxå. Det har varit en tom vecka utan dem :( Men nu ska jag gå och börja packa lite inför min hemfärd. Ses snart!
Tjingeling

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar