17 november 2009

Min helg i London





Denna helgen tillbringade jag i London med Isabel och det var riktigt kul, både att träffa Isabel och att se London igen. Men en sak som man snabbt lär sig här i England är att saker och ting aldrig blir som man tänkt sig så fort trafiken är inblandad. I fredags skulle min buss gå kl. 4 men den kom inte förrän 20 över, och inte nog med det utan det var så mycket trafik att bussen till slut var 1,5 timme försenad. Sedan när jag väl kom fram till London skulle jag ju hitta rätt tunnelbana oxå vilket inte var det lättaste, men efter några samtal med Isabel hittade jag både henne och rätt tåg till slut. Men eftersom allt blev så försenat kunde vi tyvärr inte träffa hennes kompisar som var på en klubb inne i London som vi hade planerat (dumma trafik :/) så det blev en drink på en pub i Putney, där Isabel bor, istället.

Dagen efter åkte vi till Camden market, vilket var jättekul att se. Det är verkligen en skitstor marknad som aldrig tar slut. När vi trodde att vi sett det mesta hittade vi hela tiden något nytt. Men det var jättekul, trots att regnet öste ner på oss hela dagen :P
På kvällen gick vi till Isabels kompis som kommer från Holland och som oxå är au pair. Vi hade riktigt trevligt och även denna kväll slutade på en pub i Putney.

På söndagen gick vi till ett shoppingcenter och kikade runt i lite affärer sedan bjöd "Isabels familj" på lunch som även denna söndag bestod av "rosted dinner". Dom hade oxå bjudit dit deras förra au pair Amanda som oxå kom från Sverige och hennes syster så det var trevligt :) Sedan på eftermiddagen bar det av hem mot Cheltenham igen och tro det eller ej men bussen kom i tid :)

1 kommentar: