8 november 2009

In England

Nu funkar äntligen internet! Imorgon har jag varit här i en vecka. Tiden har gått så fort och samtidigt känns det som om jag har varit här hur länge som helst. Jag har redan hunnit bli värsta bebisproffset, jag har både matat, bytt blöjor, badat och gullat med lilla Troy den här veckan och han är sååå söt. Jag brukar säga till honom att han är "the cutest baby I ever met" och så tittar han på mig med ett stort smile. Alexander är oxå jättesöt det är dock lite svårare med honom, i början ville han inte riktigt acceptera mig men jag kan förstå honom, det är klart man undrar vad som händer när en helt ny människa plötsligt flyttar in i huset. Men nu har han börjat acceptera mig, igår lekte vi en del och när han skulle gå och lägga sig gav han mig två kramar och Zarina och Greg säger att han har frågat efter mig dom senaste morgnarna, så det är ett bra tecken. Jag har oxå lagat 3 middagar denna veckan, gått hundpromenader (dom har en jättesöt liten hund) och kollat runt i stan. Så jag känner mig typ redan hemma här :P Cheltenham är en jättemysig stad med massa affärer, restauranger, caféer, barer, klubbar och pubar. Familjen bor jättecentralt, rätt över gatan finns ett cafe, en godisaffäer och två pubar och man kan gå in till själva centrum på typ 2-3 minuter så det är ganska stor skillnad från Kärna ;P
Idag var jag med familjen i en såndär ni vet typisk brittisk liten by det var så pretty med alla små butiker, restauranger och pubar. Glömde min kamera så har tyvärr inga bilder men hoppas vi åker dit nån mer gång.

Imorgon ska jag gå och handla lite stuff och sen kommer det gäster hit på eftermiddagen och då ska vi äta en typisk engelsk söndagsmiddag som kallas roasted dinner (tror jag det var) så ska bli kul.
Ska försöka skriva om min första dag här någon dag men nu ska jag gå och lägga mig, man blir trött av att kommunicera med engelska varje dag. Jag måste koncentrara mig hela tiden men det går ändå bättre än vad jag trodde att det skulle göra :)
Goodnight everyone!

2 kommentarer:

  1. Hej Emma!
    Va kul att du trivs det låter jættemysigt , vi ær så glada att du trivs och Roast Sunday dinner is the best...:)
    Kramis
    Norge gænget

    SvaraRadera
  2. Hallå Emma
    Jag tænker på dej varjedagoch undrar vad du gør,men nu vet jag ungerfæ hur du har det.
    Du verkar ha kommit till rætt familj.
    Vi hørs en annan dag.
    Kram farmor

    SvaraRadera