12 november 2009

First day at college

Idag var det min första dag på college, vilket jag såg framemot väldigt mycket. Igår bestämde jag mig för att åka buss dit eftersom jag inte har lust att cykla när det regnar. Så imorse gick jag upp tidigt eftersom jag var tvungen att vara där en halvtimme innan så att jag skulle hinna betala. Jag gick till busshållsplatsen och bussen kom, men det var tyvärr fel buss, eller det var rätt buss fast den gick åt andra hållet, förvirrande var det iaf. Men busschuffören sa vart jag skulle gå så jag lyckades hitta rätt hållplats till slut. Men eftersom jag hade gått till fel hållplats hade jag ju så klart missat bussen som jag tänkte ta. Men men det kom snart en ny och som tur var träffade jag oxå en annan spansk au pair, som gjorde sitt engelska test samtidigt som mig, så hon hade koll på vart vi skulle gå av, för det hade inte jag.
När vi till slut kom fram till college upptäckte jag till min förfäran att klockan var 5 i 9 och min lektion skulle börja klockan 9. Men det var inte mycket att göra eftersom jag var tvungen att betala innan, så jag fick helt enkelt komma försent till min första lektion, men det gjorde inte så mycket för det var folk som var ännu senare än mig :P
Lektionen gick iaf bra och det var kul faktiskt. Den höll på i tre timmar plus en halvtimmes rast och på rasten pratade jag med en jättetrevlig japansk tjej som går i min klass och som oxå bor här i Cheltenham, så det var nice. Alla i min klass kom oxå från olika länder så det var väldigt kul faktiskt.
Sen var det dags att åka hem och jobba, vilket inte var det lättaste eftersom Alex var på dåligt humör idag men hoppas han mår bättre imorn för då ska han och jag baka chokladmuffins.
Sen är det helg och imorn eftermiddag ska jag åka till London och hälsa på Isabel och stanna där tills på söndag. Ska bli jättekul att träffa henne igen och vi ska göra massa kul i London :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar