29 november 2009

Inlingua, New moon, Tapas, Revolution and Oxford...

Detta är vad jag har ägnat mig åt denna helgen. Först i fredags gick jag till en engelskalektion på ett annat college här i Cheltenham som heter Inlingua och det var faktiskt kul. Det är gratislektioner som personer som håller på att utbilda sig till lärare har för att träna sig. I fredags hade jag dock väldigt tur eftersom den personen som skulle ha lektionen var sjuk så vi fick en "riktig" lärare istället som faktiskt var skitbra! Annars har jag hört att lektionerna är sådär, att det kan bli lite tråkigt ibland men det är kul att gå dit och träffa lite folk och så :)
Sedan tog jag det lugnt på kvällen eftersom jag var riktigt trött så det blev middag med host-familjen och sedan en film.

På lördagen anlände Gregs aunt från Australien till huset och hon ska stanna här i några dagar nu. Hon är 86 år men det tror man inte, hon är lätt den piggaste och coolaste 86-åringen jag har träffat :P Sedan på kvällen träffade jag Alejandra igen och vi gick på bio igen men den här gången såg vi New moon, som vi egentligen skulle sett förra veckan men som det inte fanns biljetter till då. Sedan gick vi till en Tapas restaurang och eftersom Alejandra är spansk så fick hon sköta beställningen men det gjorde hon bra :) Efter restaurangbesöket begav vi oss till Revolution, en populär pub här i stan, för några drinkar och trevliga människor ;)

Nu har jag precis kommit tillbaka till Cheltenham efter en dag i Oxford. Jag följde med familjen till Oxford för att hälsa på Natasha, Gregs dotter på 20 år som studerar i Oxford. Det var kul att träffa henne och hon var trevlig, så det var väldigt bra eftersom hon ska flytta hit nästa vecka och stanna här i 6 veckor (över hennes jullov).

Nu ska vi snart äta middag och det blir soppa idag, men det passar bra i detta regniga väder som aldrig tar slut:/

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar