25 november 2009

Host, host, host...

Alla här i huset går runt och hostar och hostar. Jag har varit förkyld ända sedan jag kom hit, det ger sig aldrig ju :/ Greg och Zarina är förkylda, Alexander har haft öroninflamation men är fortfarande förkyld och nu har även lilla Troy blivit förkyld, usch, ucsh. jaja, hoppas det blir bättre nästa vecka. Nu är jag ledig fram till kl. 4 så kanske ska gå och se om jag hittar någon multivitamindryck eller nått.
Förutom förkylningarna är det ganska så bra. Jag jobbar på med att hämta och lämna Alex på Nursery, passa Troy, tvätta, stryka och hjälpa till med städning och matlagning. Igår skulle jag och Alexander baka muffins, men vi hade fuskat lite och köpt en sådan där mix som man blandar med ägg och vatten, haha, allt gick ganska bra tills vi skulle ta ut muffinsen ur ugnen och upptäckte att dom såg lite konstiga ut. Zarina tittade på förpackningen och insåg att det inte fanns någon glasyr kvar. Jag hade alltså hällt i glasyren i smeten, klant, så muffinsen blev helt konstiga, haha, dom gick i papperskorgen kan jag säga. Stackars Alex som inte fick några muffins, men men vi ska göra ett nytt försök en annan dag.

Idag har jag oxå fått brev från både pappa och farmor, haha :) Pappa skickade ett lexikon, behöver verkligen ha det på college, så tack pappa! Av farmor fick jag kryddpeppar, tack så mycket farmor, nu kan jag göra köttbullar med lite smak nästa gång :D

Sedan måste jag oxå bara säga att det är sjukt hur snabbt man kan bosätta sig på ett ställe. Jag menar jag har vart här i lite drygt tre veckor nu och när jag kom hit kände jag ju inte en enda människa men nu när jag går här på stan kan jag stöta ihop med människor som jag känner eller iaf känner till. Det har hänt mig flera gånger redan att jag träffar personer på stan som jag stannat och pratat med. Är det inte sjukt hur snabbt det kan gå? :O

Anyway, idag är det onsdag, vilket betyder att jag har gjort en stor del av mina timmar den här veckan redan eftersom jag jobbar mest måndag, tisdag och onsdag. Jag ska jobba ikväll och sedan väntar college imorn på morgongen, sen jobb på eftermiddagen och sen bara 2 timmar på fredag och sedan är det helg igen :)

Hade!

1 kommentar:

  1. Va bra att du har fått ditt lexikon, hoppas du får användning av det. Det kanske t o m står vad glasyr heter på engelska, hi hi!!! Kramar Pappa

    SvaraRadera