10 november 2009

Låång dag

Idag har varit en lång dag. Den började med att jag försov mig imorse när jag skulle iväg och göra mitt engelska test(jag var verkligen trött igår). Men men jag gjorde mig i ordning fortast möjligt, hann inte ens äta frukost (men det gjorde inget för jag var fortfarande mätt från middagen igår :P). Sen cyklade jag iväg till college men när jag kom fram var jag ändå en kvart sen, men det var inga problem som tur var. Jag gjorde testet som bestod av tre delar, först skulle jag göra ett test på datorn, typ svara på frågor och sätta in ord i meningar. Sedan skulle jag skriva ett brev om mig själv och till sist blev jag intervjuad. Mannen som intervjuade mig skulle sedan bestäma vilken nivå jag skulle gå i, och gissa vad han sa: "Jag sätter dig i den högsta nivån" jag blev så chockad att jag utbrast "oh, really, are you sure?" men han sa att han trodde att det var en bra nivå för mig och att det skulle gå bra, så jag får väl lita på honom. På torsdag ska jag iaf ha min första lektion så då får jag se hur det går. Efter testet cyklade jag hem igen och hjälpte Zarina med hushållsarbete och sånt.
På kvällen var det dags för salsa och det var great fun. Det var männikor i olika åldrar och läraren var grymt bra faktiskt så ska nog fortsätta att gå där på måndagar. I början gick vi igenom alla grundstegen och några turer och sen fick vi även dansa lite fritt och det gick faktiskt bra om man bortser från att jag ibland råkade göra buggturer istället för salsa, men men turerna är ändå ganska lika så who cares. Nu ska jag försöka sova, trots att jag har en skrikande unge i rummet ovanför, för imorn är det dags att lämna alex på nursery igen.
See you!

1 kommentar:

  1. Himla kul att läsa vad som händer hos dig i england! Och familjen verkar verkligen toppen, :) grymt! kramis Sara

    SvaraRadera