22 november 2009

Helgen

Den här helgen har varit riktigt rolig och skön. I fredags var jag ute med Yuko, Amanda och Kristina (en tysk au pair) och vi hade riktig kul. Först gick vi till en pub som var i en före detta kyrka, riktigt nice var det och stort :) Sedan gick vi till en klubb där dom hade grym musik, så kvällen blev super. Här är en bild på Amanda, Yuko och Kristina från i fredags.



Igår hade jag min första sovmorgon sedan jag kom hit, så skööönt. Jag har oxå följt Isabels exempel, att sova med öronproppar eftersom det lätt blir livat i ett hus med barn. När jag väl vaknat gick jag in till centrum och mötte Alejandra och vi kollade runt lite i affärer, åt lunch och gick på bio. Vi hade trevligt men eftersom hon inte fattar engelska så bra så blir det alltid lika kul när vi ska prata vi får liksom använda kroppen ganska mycket, haha :P

Idag tog jag sovmorgon igen, sedan gick jag ut för en liten shoppingrunda, hittade faktiskt en del snygga grejer :D och jag har hittat min nya favoritaffär, Republic, dom hade grymt mycket snyggt där :) Nu ska jag ha en riktig slappkväll bara titta på tv och ta det lungt för imorn börjar en ny vecka igen.

Ps. Idag har jag vart här i tre veckor redan, tiden går så fort alltså.

3 kommentarer:

  1. Du verkar ha riktigt kul och bra att du äntligen kunnat sova ut.
    Kram mamma

    SvaraRadera
  2. shit, emma - du verkar ha fiskat upp fler internationella kontakter på 3 veckor än jag skaffat under hela mitt liv, undrar var det här skall sluta :) tack för tipset ingrid, den här bloggen måste man ju följa med lupp och, vad det verkar, ett engelsklexikon ;)

    SvaraRadera
  3. ..och självklart kommer jag att försöka ta mig till kärna på julafton, det känns ju lika givet som öl i puben :)

    SvaraRadera