19 november 2009

Busy Thursday

Idag har jag haft fullt upp hela dagen. Det började med college imorse, vilket var riktigt svårt idag. Det var massa olika svåra ord vi skulle lära oss och jag funderar fortfarande på om det verkligen är rätt nivå för mig, hm :S Därefter tog jag bussen tillbaka till Cheltenham och på bussen mötte jag Alejandra (en spansk tjej som oxå är au pair) och vi bestämde oss för att ta en kaffe på Starbucks innan vi skulle börja jobba igen.
Nu är det bara jag och Zarina hemma eftersom Greg är på jobbresa och utöver det är Alexander sjuk. Han har fått öroninflamation och har feber ibland. Vi gick till parken en stund idag men Alex mådde inte så bra så vi gick hem igen och kollade på film, Thomas the engine, som är hans favoritfilm och handlar om ett tåg. Jag tycker att det är den tråkigaste barnfilm jag sett men han älskar den. Senare lagade jag middag, kyckling och grönsaker blev det idag.
Efter läggdags (för Alex) gick jag iväg för att gå på ett "international meeting" med Yuko som är en japansk tjej från min klass. Det var i en av kyrkorna här i Cheltenham och när jag kom dit upptäckte jag att det bara var asiatiska personer där (förutom dom som jobbade där) och jag var den enda med blont hår, haha är inte van vid det :P Men det var faktiskt jättetrevligt, Yuko och Amanda, en tjej från Kina, försökte förklara deras asiatiska tecken för mig, men jag fattar fortfarande inte är helt otroligt hur dom kan komma ihåg vad alla tecken betyder :O Sedan drack vi te, åt kakor och gjorde en frågelek men våran grupp förlorade :(

Imorgon jobbar jag bara 2 timmar på förmiddagen, skönt :) Sedan på eftermiddagen ska jag gå på en gratis engelska lektion på ett annat college, om jag orkar, eller träffa Yuko. På kvällen ska jag iaf gå ut med Yuko, Amanda och några till här i stan så det ska bli kul :D
Have a nice weekend everybody!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar