31 januari 2010

Good times

Har precis haft en superbra helg :) Halva fredagen bestod av jobb och andra halvan tillbringades med Yuko och Christina. På kvällen gick vi bl.a. till ett ställe där dom hade en pianobar, hur kul som helst faktiskt :) Eftersom jag hade haft abbalåtar på hjärnan hela dagen frågade Yuko pianisten om han inte kunde spela abbalåtar och så klart gjorde han det, så vi dansade loss till dancing queen, waterloo och money money :D shit förstår inte hur jag ska kunna överleva utan dessa personer sedan, och det värsta av allt är att Yuko åker tillbaka till Japan redan om en månad :'( Men nu orkar jag inte tänka på det för vi ska göra massa kul tillsammans innan hon åker hem. Bland annat bokade vi en resa till Bath (en jättetrevlig och populär stad här i England) i fredags, så om tre helger ska vi åka dit alla tre och bo på ett hostel lördag till söndag :)
I lördags följde jag med familjen till en djurpark. Det var väl inte precis jättekul, mest kallt, men dom ville så gärna att jag skulle följa med så vad gör man inte för att glädja dom lite :P På kvällen träffade jag Yuko och Christina igen och även Carmen (den holländska au pairen som jag träffade förra veckan) joinade oss.
Just det gissa vad jag gjorde i torsdags kväll? haha, jag träffade en svensk tjej som kom till Cheltenham i söndags och ska jobba på Svea (den svenska restaurangen). Hon var trevlig och vi gick till en pub och bara pratade SVENSKA :P haha, det var så skönt att prata svenska. Det är nog faktiskt en av dom sakerna jag saknar mest, men jag är fortfarande chockad över hur bra det faktiskt går med engelskan och det går ju bättre och bättre hela tiden :)
Nu ska jag kolla på film och sedan är det läggdags.
Lots of love!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar