26 januari 2010

Engelsk pub, "au pair date", Avatar och hundvaccination

Helgen blev väldigt trevlig och rolig faktiskt. I lördagskväll gick jag ju ut med Yuko och hennes japanska kompis och vi gick till en jättemysig och populär pub i den gamla delen av Cheltenham och det var inte sista gången jag gick dit kan jag säga ;) Sedan på söndagen hade jag en "au pair date" (vilket menas att jag träffade en annan au pair här i Cheltenham). Vi kom i kontakt med varandra genom en au pair sida på internet (vad skulle man göra utan internet?) och bestämde oss för att träffas. Hon kom från Holland och var supertrevlig och superduktig på engelska, det var nästan svårt för mig att förstå vad hon sa ibland :P Men vi hade kul iaf, vi gick runt och spanande in affärerna och sedan gick vi på bio och kollade på Avatar i 3D funktion. Den var verkligen bra tyckte jag, men väldigt lång, tror att vi var där i tre timmar :O
Sedan har veckan rullat på som vanligt och igår tog jag med mig både Daks (hunden) och Troy till vetrinären som skulle vaccinera Daks mot hundhosta eller nått sånt. Men det gick bra, det blev inget skrik eller gnyrande för varken Troy eller Daks.
Nu ska jag skypa! Hade :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar