4 januari 2010

Back in Cheltenham!

Ja, då är jag tillbaka i au pair livet igen. Jag kom hit i lördags till slut efter "lite" strul :x När jag kom till stansted skulle jag först ta mig till Victoria (en station i london) och sedan åka vidare till Cheltenham. Jag hade en bokad biljett men det var först två timmar senare så jag tänkte ta en tidigare buss och passa på att träffa Isabel när jag ändå var inne i London. Så jag hoppade på samma buss som jag tog när jag åkte dit och ringde Isabel för att säga att jag var på väg. Senare stannade bussen och alla gick av, jag frågade busschauffören om bussen gick till Victoria men det gjorde den ju så klart inte utan detta var slutstationen. Shit, tänkte jag eftersom jag hade en annan buss att passa men insåg att det var två över två timmar kvar så jag hade gott om tid iaf. Så jag traskade mot tunnelbanan och jag lyckades hitta rätt tunnelbana, först den röda linjen en station och sedan byta till den gröna som går till Victoria. Men när jag satt på tunnelbanan visade det sig att dom gjorde arbeten på den gröna linjen så jag fick åka tillbaka och ta två andra linjer. Usch vad arg och trött jag var på att gå runt och släpa på min väska + handväska med dator i och dessutom hann jag aldrig träffa Isabel :( Men jag kom till slut till Victoria iaf och jag hann med min buss till Cheltenham som tur var.

Anyway, när jag kom tillbaka var det kul att träffa alla igen. Alex blev superglad över att se mig, han ropade "Emma, Emma" och gav mig en bamsekram sedan var det läggdags och då ville han att jag skulle läsa godnattsagan. Redan nästa dag var det upp och jobba eftersom både Greg och Zarina skulle jobba (båda har egna företag) så jag fick vara barnvakt hela dagen. Men det gick bra, Alex var fortfarande glad att jag var tillbaka. Direkt på morgonen när jag var i köket kom han springade "Emma, Emma" och så ville han visa mig alla sina julklappar som han fått av tomten, vilket var två tågbanor bl.a. Sedan var han som en svans på mig hela dagen nästan, så sött :)
Idag har jag jobbat igen men idag var jag "bara" barnvakt för Troy eftersom Alex var på nursery, och ska vara det hela tisdag och onsdag också. Sedan blir det college på torsdag igen och det ska bli kul att se alla där igen också :) Nu är det dinner time!
Tjingeling!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar