2 april 2010

Glad Påsk :)

Nu var det verkligen ett tag sedan jag skrev här, så nu är det dags för en rejäl uppdatering.
Helgen efter min födelsedag åkte familjen iväg till Cornwall. Dom ville att jag skulle följa med men jag kände verkligen inte för det. Jag menar jag bor ju med dom och träffar dom varje dag, så jag kände att jag hellre ville stanna här och ha huset för mig själv :P Det var väldigt, väldigt skönt :) Jag kunde liksom lämna disken på diskbänken och tänka att jag diskar senare, sova en hel dag utan att några skrikiga ungar väckte mig eller bara ligga i soffan och titta på tv utan att någon kom och störde :) Christina tyckte att det var skönt att få lite lugn och ro ifrån hennes hus oxå så hon bodde typ hos mig hela helgen :)
Veckan efter den helgen blev lite turbulent om man säger så. Jag var sjukt trött och sjuk och hade min första riktiga attack av hemlängtan. Jag ville bara åka hem. Jag måste erkänna att jag börjar bli lite trött på au pair livet nu. Det är grymt stressande och tröttande att bo i en familj så här och jag börjar bli ganska trött på att ta hand om barn, dom sätter verkligen ens tålamod på prov. Men det är ju faktiskt inte så jättelångt kvar tills jag kommer hem, bara drygt en månad.
Men det är väldigt tur att jag har mina lediga helger iaf så jag kan göra massa roliga saker, det är ju helgerna som gör att man klarar av veckorna :) Förra helgen var jag faktiskt i Cardiff som är huvudstaden i Wales. Christina och jag åkte med på en college trip dit på lördagen. Det var trevligt men ingen av oss är jätteintresserad av sightseeing och sånt så det första vi gjorde när vi kom dit var att äta lunch och sedan gick vi och shoppade, haha :P Sedan sista timmen innan vi skulle åka hem gjorde vi lite snabb sightseeing, vi såg ett känt slott och en känd rugby stadium, haha, men nu har vi varit i Wales iaf så vi kan bocka av det från våran lista :P
Sedan har veckan rullat på som vanligt men det blev en bättre vecka än förra veckan iaf :) Btw, i onsdags var jag hos frisören i 3 timmar :O Hon gjorde slingor och klippte det och gjorde lockar, blev supernöjd verkligen, men det kostade mig en hel veckas lön men det var det värt :)
Nu ska jag snart kila iväg till stan en snabbis och sedan gymmet och ikväll ska jag sitta barnvakt. Imorn är det Alexs födelsdag så vi ska ha kalas här på dagen och sedan ska jag gå till Christina och fira påsk och stanna där resten av helgen för denna helgen är hennes familj bortresta. Jenny, en annan tysk tjej kommer oxå så det ska bli kul :D Nu måste jag kila!
GLAD PÅSK!! :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar