3 mars 2010

Stressigt men kul :)

Heeeeeeeeeeeeej!!!!
Den här veckan har varit så sjukt stressig men nu kommer en uppdatering :)
I torsdags kom mina älsklingar Isabel och Malva hit och det var gryyyyymt kul att se dom igen, var ju ett tag sen jag träffade Malva iaf. Tyvärr hann vi inte träffas så länge eftersom dom anlände på torsdag kväll och var tvugna att åka tillbaka på fredag kväll men bättre det än inget iaf :P Så när dom kom på torsdagen blev det så klart en pub och club runda här i Cheltenham för jag var ju tvungen att visa mina favoritställen ;P Sedan på fredag morgon var jag tvungen att gå upp och jobba medan Iss och Malva hade sovmorgon :/ Våran plan för fredagen var shopping men eftersom lite saker inträffade var jag tvungen att ta hand om Troy hela dagen så han fick helt enkelt följa med på våran shoppingrunda. Men det gick bra, han är så söt och bara ler mot alla hela tiden. Trots att allt blev lite kaosigt hann vi ändå med shopping på primark, vilket Malva verkligen sett fram emot, och en "chocolate shake" på starbucks som är Malvas favorit. Sedan gick vi hem för att lämna av Troy och sedan tillbaka till stan för att spana in lite fler affärer innan dom stängde. När affärerna stängt hann vi precis med att köpa fish and chips och gå hem och äta innan det var dags för dom att ta bussen tillbaka till London.
Efter att dom åkt åkte jag vidare till Yukos avskedsfest med alla från college (bilder nedan). Det var en riktigt rolig fest faktiskt trots att anledningen för festen var att Yuko skulle åka tillbaka till Japan :(
På lördagen var det Yukos sista dag här :( Jag och Christina hängde med Yuko och hennes hostmum på en rundtur till Cotswold-byarna som är små mysiga typiska engelska byar som ligger runt omkring Cheltenham (bilder nedan).
På kvällen var jag och Christina på middag hos Yuko och hennes hostfamilj innan vi tre gick ut till vårat favoritställe en sista gång :( åhhh, jag kommer sakna oss tre, vi var en sån bra trio :(
På söndagen åkte Yuko på förmiddagen så jag, Christina och några till var på busstaionen för att säga hej då. Så sorgligt var det, men jag är övertygad om att vi kommer att ses igen, frågan är bara när?
Nu i veckan har jag jobbat som vanligt och det har varit underbart väder här. Soligt och inte alls så kallt och igår tog jag en promenad till parken och såg att vårblommorna har börjat komma så jag har fått riktiga vårkänslor den här veckan :) Men jag har hört att ni fortfarande har det snöigt och kallt där hemma så jag är glad att jag befinner mig här just nu :P
Nej, nu måste jag plugga lite, college imorn ju, och sedan ska jag försöka hinna med en tur till gymmet oxå, sen jobba lite och ikväll ska jag möta upp Christina i stan.
Och föresten imorn kväll kommer mamma, pappa och Johan hit och stannar till på söndag :D ska bli väldigt kul och skönt att träffa familjen igen :D
puss o hej








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar