12 mars 2010

Nu är det bestämt...

..när jag ska åka hem till Sverige igen och det kommer jag att göra i slutet av maj :) Så jag kommer att vara hemma i sommar och umgås med er, mina kära vänner och jobba på äldreboendet den här sommaren oxå :P

Anyway, tillbaka till mitt liv här i England. Förra helgen kom familjen på besök vilket var väldigt trevligt och kul att träffas igen :) Dom kom på torsdagen och stannade till söndagen. Så på fredagen var jag guide och visade dom runt här i staden och sedan blev det shopping. På kvällen skulle mina kompisar ut och jag ville ju så klart följa med dom men kände mig lite taskig om jag lämnade min brorsa hemma liksom (han fyller 18 i maj) men vi bestämde oss för att testa och se om han kom in, och tro det eller ej men det gjorde han :P Så det var första gången Johan gick på en club och vi hade en riktigt rolig kväll faktiskt tillsammans med mina kompisar. Sedan på lördagen åkte vi runt till Cotswalls-byarna (igen för min del) tillsammans med min host familj. Dom byarna är verkligen så gulliga, det är som små sagobyar :) På söndagen blev det en sunday roast på en pub innan det var dags för dom att åka hem igen.

Sedan har veckan rullat på som vanligt med jobb, college och kompisträffar men nu är det helg igen, såå skönt :D och vet ni, det är min sista helg som tonåring :O Den ska iaf tillbringas med min underbara vän Christina :D Vet inte riktigt vad vi ska hitta på än men blir nog utgång ikväll och sedan bio, Alice i underlandet imorn :)
Idag är det Gregs födelsedag btw, så några grannar kommer snart över på middag så nu måste jag kila.
Ha det så bra där hemma i snön!

2 kommentarer:

  1. hej vännen <3
    vad skönt att du har fått klara besked nu! de ringde två gånger ifrån kungälvs kommun igår (antagligen ang kaprifolen) men jag missade samtalen!!! håller tummarna att de ska ringa igen. tänk att imorgon fyller du 20 (fucking (inspiration ifrån militärsnubben)) ÅR!!! helgalet. ha en fin sista-19-års-dag! pusspuss/ Malva

    SvaraRadera
  2. Grattis på 20- årsdagen Emma!
    Kramar från Margot och Ingemar.

    SvaraRadera