22 februari 2010

Bath & Bristol

Det är två platser jag kan bocka av från min lista nu, haha. Det är så många ställen jag vill besöka här i UK så jag har skrivit en hel lista men jag kommer nog inte hinna med alla tyvärr men så många som möjligt iaf ;D
Vi hade iaf en supertrevlig helg och Bath var väldigt "pretty". Det påminnde lite om Cheltenham faktiskt. Resan började med att vi tog tåget till Bath på förmiddagen och när vi kom fram började vi leta efter hostellet som vi skulle bo på, och efter att noga ha följt vägbeskrivningen vi hade, hittade vi det till slut. Det var ett billigt packpacker hostel så det såg lite "rubbish" ut men det var helt okej ändå. Vi delade rum med 7 andra tjejer men dom var väldigt tråkiga, till våran besvikelse :( Efter att ha hittat hostellet och lämnat våra väskor tog vi en tur på stan för att äta lunch, vara turistiga och titta på alla sevärdheter och även gå lite i affärer. När alla affärer och allt hade stängt (dom stänger redan vid 17-17.30 här i england :O) gick vi tillbaka till hostellet. Till våran förvåning hade våra rumskompisar redan börjat gå och lägga sig så vi hade ingen stans att vara men efter att ha spanat igenom hela hostellet hittade vi en festlokal i källaren med soffor och musikanläggning och ingen var där så vi hade hela rummet för oss själva :D Vi satt där och lyssnade på musik, pratade och åt choklad ett tag och senare på kvällen gick vi ut.
På söndagen bestämde vi oss för att åka till Bristol, som är på vägen tillbaka, eftersom vi kände att vi hade sett allt i Bath. Bristol är en lite större stad och det är väldigt bra shopping där men eftersom vi bara hade sovit 4 timmar på natten (gick och lade oss sent och gick upp tidigt) var vi väldigt trötta. Men det blev lite shopping och turisting i Bristol iaf innan vi åkte tillbaka till Cheltenham.
Idag har jag jobbat hela dagen och nu är det bara Troy och jag hemma. Han har sovit men låter som han har vaknat nu så är nog bäst att jag går och ger honom lite mat, tror att det får bli fruktpuré idag.
Ha en trevlig kväll!! See you!
PS. på torsdag kommer Malva och Isabel hit :)

1 kommentar:

  1. Hej gullet <3
    hoppas allt är bra med dig och att du inte drunknar i arbete! har du hittat bilderna? pusspuss/ Malva

    SvaraRadera