12 februari 2010

a great time in London :)



shit, shit, shit, den här veckan har varit såååå busy. Jag har ju inte ens haft tid att blogga om london, men det ska jag göra nu, bättre sent än aldrig som man säger. Jag åkte dit för en vecka sen och det var så himla kul att träffa Isabel igen. Även om jag har bra kompisar här i Cheltenham så är det ändå väldigt skönt att träffa någon som man känner väl ibland. På fredagen kom jag dit på eftermiddagen och på kvällen var vi barnvakt eftersom Isabel hade bestämt det för länge sedan. Men barnen sov så vi satt och kollade på Tv och pratade och pratade och åt ben & jerry glass (mums) :P Så det var riktigt mysigt faktiskt. På lördagen åkte vi till Kingston för att shoppa och shoppa gjorde vi. Det blev en ny tröja och väska för mig bland annat :) Sedan på kvällen gick vi ut med några kompisar till henne från Tyskland och Österrike. Vi gick till ett ställe vid Piccadilly och det var riktigt kul faktiskt med live band och grejer ;D På söndagen blev det en tur till high street i Putney (där isabel bor) för en fika och sedan var det dax för mig att åka hem igen.
En sak som jag och Isabel märkte nu när vi träffades var att vi har kommit in så mycket i engelskan att vi mixar det i svenskan hela tiden. Vi pratar verkligen svengelska, säger typ engelska ord med svensk dialekt och lägger in engelska ord mitt i en mening utan att vi tänker på det. Haha, det är sjukt att det blir så, fast än har jag mycket kvar att lära. Gramatiken är sjukt svår att få rätt tycker jag, men det kommer förhoppningsvis :)
Sedan har veckan rullat på med allt det vanliga och i veckan fick jag reda på den bästa nyheten på länge nämligen att Malva kommer hit och hälsar på om 2 veckor!!!! :D :D dock bara en kortis men ändå. Det ska bli sjukt kul att ses igen :D :D
Nu sa jag strax gå hem till Yuko för hon ska ha en liten avskedsfest för några vänner och för familjen som hon bor hos. Hon åker hem till Japan om 2 veckor :(
Hörs snart!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar