10 maj 2010

19 maj :)

Nu har jag bokat :D :D åker hem den 19 maj, ska bli sååå skönt. Är så klart lite sorgligt att lämna alla kompisar och så men ska bli grymmt skönt att lämna min familj som för tillfället är helt störda. Men bara 9 dagar kvar :)

Sedan måste jag skriva om förra helgen när Isabel var här. Det var en mycket bra helg :) På lördagen åkte jag och Isabel till Bourton-on-the-water (cotswold village) och det var jättemysigt. Vi gick runt där och kikade i de små butikerna och sedan åt vi glass vid floden som rinner genom byn. Är verkligen som en liten mysig sagoby. Sedan på kvällen kom Christina, Jenny (tysk au pair) och Frida (svensk au pair) hem till mig och vi hade en liten förfest här innan vi gick ut. Blev en riktigt trevlig kväll som avslutades med att jag, Isabel och Frida satt och pratade om Sverige i två timmar när vi kom hem mitt i natten :P Detta fick mig verkligen att längta hem.

Denna helgen spenderade jag med Christina igen (som vanligt :P). På lördagen åkte vi till Brighton över dagen och hade en riktig trevlig dag där. Dock var det molnigt och kallt, vilket var synd eftersom Brighton ligger vid havet och måste vara underbart när det är soligt och varmt. Men vi vandrade runt på Brighton Pier och inne i stan och denna helgen var det även Brighton festival så det var massa aktiviteter runt om i stan, till exempel marknader och konserter.
Vi tyckte verkligen om Brighton. Det är lätt en av mina top 3 favoriter av städer jag har besökt här i England.

Nu väntas det snart jobb för mig och ikväll ska jag hem till Carmen på middag, ska bli mys :)

Ses snart!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar